Hej,
Vad tror ni om detta?
http://www.vickauto.com/newstore/index. ... ts_id=2964
Mvh
Magnus
Vick Auto Sports - Electronic Ignition Conversion
Moderator: Ingper
Re: Vick Auto Sports - Electronic Ignition Conversion
Dyrt, om man bara vill bli av med brytarspetsarna.
Köpte själv häromveckan en Bosch-elektronikenhet, kablaget och fördelaren från en Ritmo via Bildelsbasen (eller om det var Laga.se). Gav 600-700:- för dem tillsammans inkl. frakt. Det är exakt samma brytarlösa som sitter i X1/9 i original från sena 80:or och framåt. Ett motstånd och tändspole är sedan allt som behövs (ev. kan du använda den gamla utan motstånd).
Köpte själv häromveckan en Bosch-elektronikenhet, kablaget och fördelaren från en Ritmo via Bildelsbasen (eller om det var Laga.se). Gav 600-700:- för dem tillsammans inkl. frakt. Det är exakt samma brytarlösa som sitter i X1/9 i original från sena 80:or och framåt. Ett motstånd och tändspole är sedan allt som behövs (ev. kan du använda den gamla utan motstånd).
Ingemar E.
X1/9 -80, X1/9 -84 (frugans), Skoda Superb -19 samt en A3 -13
Och så dotterns "projektbil" Skoda Fabia -09 och sonens Volvo V50 -06
X1/9 -80, X1/9 -84 (frugans), Skoda Superb -19 samt en A3 -13
Och så dotterns "projektbil" Skoda Fabia -09 och sonens Volvo V50 -06
Re: Vick Auto Sports - Electronic Ignition Conversion
Menar du nått liknande detta?
Tändning Styrenhet - Fiat X1/9 -84
http://www.bildelsbasen.se/144-W13276.html
Tändning Styrenhet - Fiat X1/9 -84
http://www.bildelsbasen.se/144-W13276.html
Re: Vick Auto Sports - Electronic Ignition Conversion
Ja, men den var onödigt dyr. Samma sak fast under halva priset: http://www.bildelsbasen.se/?index=defau ... id=8511088
Ett tips är att söka på prylens artikelnummer (går att googla fram, eller ta från t ex annonsen du hittat), då många saker sitter på fler bilmodeller.
När jag skulle fixa "stora" färddatorn på min frus Audi A4 för ett antal år sedan, behövde man - förutom att gå in med datorn och aktivera funktionen - även byta torkarspaken till en med färddatorknappar. De få som fanns på bilskrotarna till A4 kostade därefter, då denna "uppgradering" var rätt populär. Men samma spak användes även till den ovanligare "lyxbilen" Audi A8, så med artikelnummersökningen blev det likadan spak fast från en A8 - till halva priset.
Ett tips är att söka på prylens artikelnummer (går att googla fram, eller ta från t ex annonsen du hittat), då många saker sitter på fler bilmodeller.
När jag skulle fixa "stora" färddatorn på min frus Audi A4 för ett antal år sedan, behövde man - förutom att gå in med datorn och aktivera funktionen - även byta torkarspaken till en med färddatorknappar. De få som fanns på bilskrotarna till A4 kostade därefter, då denna "uppgradering" var rätt populär. Men samma spak användes även till den ovanligare "lyxbilen" Audi A8, så med artikelnummersökningen blev det likadan spak fast från en A8 - till halva priset.
Ingemar E.
X1/9 -80, X1/9 -84 (frugans), Skoda Superb -19 samt en A3 -13
Och så dotterns "projektbil" Skoda Fabia -09 och sonens Volvo V50 -06
X1/9 -80, X1/9 -84 (frugans), Skoda Superb -19 samt en A3 -13
Och så dotterns "projektbil" Skoda Fabia -09 och sonens Volvo V50 -06
Re: Vick Auto Sports - Electronic Ignition Conversion
Mer info om installation av Fireball XR3000:
http://www.cranecams.com/uploads/instru ... -0700_.pdf
Mhh
Magnus
http://www.cranecams.com/uploads/instru ... -0700_.pdf
Mhh
Magnus
Re: Vick Auto Sports - Electronic Ignition Conversion
Hej,
Blev tillslut en Compu-Tronix DIS4-F. Funkar klockrent.
Blev tillslut en Compu-Tronix DIS4-F. Funkar klockrent.

Re: Vick Auto Sports - Electronic Ignition Conversion
Hej !
Har du någon länk ?
Har du någon länk ?
Ingemar E.
X1/9 -80, X1/9 -84 (frugans), Skoda Superb -19 samt en A3 -13
Och så dotterns "projektbil" Skoda Fabia -09 och sonens Volvo V50 -06
X1/9 -80, X1/9 -84 (frugans), Skoda Superb -19 samt en A3 -13
Och så dotterns "projektbil" Skoda Fabia -09 och sonens Volvo V50 -06