Då tycker jag Du skall hålla debatten där.jean christer skrev:Hej Ingper.
Jo, du har alldeles rätt i att jag hellre vill att vår debatt sker på vår egen klubb.
Nej, vi har inte längre interna problem. De har inte betalt för i år.
Bästa hälsningar,
Jean Christer
I X1/9-klubben har det i de tiotalet år jag varit med varit väldigt högt i tak. Inställningen i Ditt svar att eventuella problem bara beror på andra och att de löses om de oliktänkande drar är för mig helt främmande. Tråkigt att en ordförande har den attityden. Det är ju heller aldrig den enes fel att två träter.
Jag vet att jag nästan är på gränsen till oförskämd när jag skriver så här, men om det är något som kan söndra och förstöra så är det när personer som alltid måste klargöra allt till minsta detalj, skrivandes det på näsan på allt och alla, hamnar i en ledande ställning i en klubb. Ofta talar tungan ett språk, inlindat i en massa vackert trams, för att egentligen hjärtat brinner på ett helt annat sätt.
Denna typ av människor kommer alltid att se sig själva och det de gör som något bättre än andra, och tar alltid en chans att tala om det. På rak fråga förnekas det givetvis (ofta vackert inlindat), för de förstår helt enkelt inte och talar inte samma språk som oss andra. Ingen får stå oemotsagd, och de drivs nästan av en mani att behöva skriva allt på allas näsa och tala om exakt "hur det är" in i minsta detalj.
När sådana personligheter hamnar i en ledande ställning i en förening blir det snabbt grupperingar för och emot och splittring. Jag känner inte JC, men jag läser vad han skriver.
Håll sådant utanför X1/9-klubben och vårt forum !
--------------------
Till X1/9-klubbens medlemmar att fundera på (ej för JC att svara på):
Med tanke på hur JC uttrycker sig i några inlägg så känner jag en oro för hela X1/9-klubben. Är det med styrelsens goda minne som det bedrivs aktiv "värvningskampanj" till FCC här i forumet ("vi är den näst största X1/9-klubben", "välkommen..."? Nästa X1/9-träff skall tydligen dessutom ske tillsammans med FCC. Är det första steget till att X1/9-klubben avvecklas och går upp i FCC ?
Jag har - redan innan JC (som jag varken känner eller haft med att göra) började skriva här - uttryckt min tveksamhet till ett samarbete just nu. X1/9 är ju en ganska annorlunda Fiat-bil, som ju - oavsett vad som skrivs nu - faktiskt inte ansetts platsa som en "klassisk Fiat", och fortfarande inte anses av många Fiatanhängare av klassiska Fiat. Jag är uppriktigt sagt tveksam att åka på en träff där jag ens behöver tänka tanken att det jag åker i av vissa inte anses höra hemma där. Alla vet också att det tar lång tid att ändra en sådan inställning, den försvinner inte bara för att munnen en dag säger något annat.
Detta är dock i huvudsak baserat på vad som synts på FCC:s forum m.m. av deras interna problem, men efter att JC gått in här och börjat skriva blir jag ännu mer tveksam. Fast jag hoppas egentligen jag har fel....[/u]