30 december 2009
Hej på er alla X1/9-ägare!
Kan inte låta bli att skriva några rader, eftersom vi alla Fiat-klubbar sitter 'i samma båt'.
D v s vill aktivera oss, ha fler träffar och fler deltagare.
Föreslår att vi alla Fiat-klubbar (åtminstone fyra som jag känner till här i Sverige, just nu) börjar samarbeta praktiskt.
Fiat Classic Club (där jag råkar vara ordförande och redaktör) är Sveriges näst största X1/9-klubb. I föreningen finns c:a 36 stycken X1/9:or (fyra 4-växlade och 32 stycken 5-växlade. Många av dem är försäkrade via våra billiga försäkringar genom hos MHRF eller if genom FCC (Fiat Classic Club).
På våra träffar kommer alltid några X1/9:or (plus ett växande antal Barchetta och Coupé).
Såväl originalbilar som tjusigt ombyggda bilar är välkomna!
Ni behöver alltså inte vara medlemmar i FCC för att delta i träffarna men gott humör måste medtagas!
När vi har träffar ser ni på vår hemsida:
www.fiatclassicclub.se
Jag önskar alla X1/9-ägare (och alla andra Fiat-vänner som läser det här)
GOTT NYTT 2009 !!!
Bästa hälsningar,
Jean Christer
PS. Jag håller själv på att undersöka om man kan hitta äldre (=20 år eller mer) och speciella (Barchetta, Coupé och Punto Cabriolet) via Bilregistret.
Tror att det skall gå, men har inte hittat någon lösning som är billig eller gratis, än... (bilfirmor kan nog, men vi fattiga bilklubbar måste gå andra vägar...)