Upprensning i kabelstammen

Moderator: Ingper

rolwen
Inlägg: 135
Blev medlem: 14 jan 2010, 22:56
Ort: 57034 Bruzaholm

Upprensning i kabelstammen

Inlägg av rolwen »

Hej jag är ny här på forumet jag har en X1/9 81 USA bil med insprutningsmotor och fd. AC .Jag håller på att rensa upp lite på elsidan och undrar om någon vet vad detta är för svart box
(Hoppas att jag får med bilden)[/img] http://picasaweb.google.se/rolwen54/Fia ... 0297328514
Lyckades visst inte att få in bilden, men en länk till den
Mvh rolwen.
Tuck
Inlägg: 320
Blev medlem: 02 apr 2006, 17:13

Inlägg av Tuck »

Grunkan är en sk. Lambda sensor switch unit eller som den också kallas Oxygen sensor switch unit. Den innehåller en timer som tänder lampan på instrumentpanelen efter 30000 miles och indikerar att det är dags att byta sensorn. Om man tar bort sigillet så går den att nollställa med en mejsel enligt instruktionen.

Bild
rolwen
Inlägg: 135
Blev medlem: 14 jan 2010, 22:56
Ort: 57034 Bruzaholm

Inlägg av rolwen »

Okej Tuck tack för svaret Den grunkan får hamna i skräplådan då. Ska försöka hitta den på elschemat och se om man behöver bygla över nått i kontaktstycket
I vilken verkstadshandbok hittar man den här informationen ?

Jag håller på att ta bort allt som är kvar efter ACen sladdar,slangar osv
Nu när instrumentbräda och ratt ändå är borta så ska jag ta ner pedalstället för genomgång, nu när jag börjat i mitten får jag väl fortsätta framåt och bakåt i bilen.
Mvh rolwen
Tuck
Inlägg: 320
Blev medlem: 02 apr 2006, 17:13

Inlägg av Tuck »

Grunkan kan du ta bort utan byglingar. Det innebär bara att lampan inte kommer att tändas efter 30000 miles, men det kan man ju vara utan.
Hittade denna info för ett par år sedan på nån hemsida men kommer inte ihåg var.
Skriv svar