Bilen besiktigad!!

Moderator: Ingper

Hempa
Inlägg: 54
Blev medlem: 04 maj 2006, 14:03
Ort: Stockholm

Inlägg av Hempa »

Per Höghielm skrev:Jag ska kolla kablarna och jorflätorna.CO halten är alltså för låg vilket kan skada motorn??? Hur går jag tillväga för att höja upp den då? Kan jag få bilen att gå ännu bättre om jag höjer den alltså?

Per
Ronwill på Gotland kan allt om Veber. Här står hur du skall ställa in blandningsskruven. Om du öppnar bakluckan så finns det två små hål mot förgasaren till. Det ena hålet sitter för tomgångsskruven och den andra sitter för blandskruven. Här kan du stoppa in en låååång spårmejsel. Du ser vilken som är blandskruven eftersom tomgångsskruven går helt mekaniskt till spjällaxeln.
http://web.telia.com/~u82510369/ronwill.html
Hellre en bil som krånglar ibland än en som alltid är ful.
Ingper
Inlägg: 405
Blev medlem: 26 apr 2006, 17:45
Ort: Bankeryd
Kontakt:

Skall du sälja bilen....?

Inlägg av Ingper »

Per: Har sett din annons.
Har du givit upp, eller är bilen helt enkelt inte vad du tänkt dig ?

Tråkigt.... :roll:
Ingemar E.
X1/9 -80, X1/9 -84 (frugans), Skoda Superb -19 samt en A3 -13
Och så dotterns "projektbil" Skoda Fabia -09 och sonens Volvo V50 -06
Per Höghielm
Inlägg: 57
Blev medlem: 03 apr 2009, 12:23

Inlägg av Per Höghielm »

Hallå!!
Det har inget som helst med bilen att göra.Jag är supernöjd med denna lilla häftiga "sportbil".
Det enda jag saknar är två stycken säten extra så att hela familjen kan få njuta av en sommarbil.Det hela blev ju ett impulsköp i vintras och mitt mål var ju att få igång den och besiktiga och att njuta några mil.Det har jag nu fått göra men vill sälja den till någon som vill vårda den ömt och ta hand om den.
Vill passa på att tacka er alla för fina och ovärderliga råd och tips!!!!
TACKAR SÅ MYCKET!!!!!!!!!!!!!!

MVH Per
Skriv svar