Första provturen gjord!!!

Moderator: Ingper

Per Höghielm
Inlägg: 57
Blev medlem: 03 apr 2009, 12:23

Inlägg av Per Höghielm »

Bilden blev lite väl STOOOR fast jag skrev 400 i fältet Tuck!!
Per Höghielm
Inlägg: 57
Blev medlem: 03 apr 2009, 12:23

Inlägg av Per Höghielm »

Bild 2
Bild
Per Höghielm
Inlägg: 57
Blev medlem: 03 apr 2009, 12:23

Inlägg av Per Höghielm »

Ursäkta mig men på nåt sätt har jag råkat dölja bilderna men kommer inte ihåg vad jag tryckte på. Första bilden blev för stor och jag skulle då rätta till det lite men jag är ingen datahackers direkt :(

Per
Tuck
Inlägg: 320
Blev medlem: 02 apr 2006, 17:13

Inlägg av Tuck »

Ser att det löste sig med Imagecave :D
Alltid kul med bilder. Tycker inte att 400 är för stort.
Per H. är du medlem i klubben än?
Ingper, är du laddad för träffen?
Ingper
Inlägg: 405
Blev medlem: 26 apr 2006, 17:45
Ort: Bankeryd
Kontakt:

Inlägg av Ingper »

Laddad ?

Ja, lite. Fast det blir mer när man är på väg. Ett avbräck i den hektiska våren, ett par dagar när man kommer hemifrån vardagen och bara kan "vara" och ha trevligt. Och nu verkar ju bilen fungera och är mer genomgången i det maskinella än jag brytt mig om på 15 år :oops: .

Snart är väl min ordinarie bil "genomgången" också och vardagen kan återgå. Som synes i min signatur kör jag tillfällig "nödbil" efter en ganska kraftig påkörning av en ouppmärksam bakomvarande som inte såg att vi andra stod still. Men det är materiella saker, man är tacksam över att kunna kliva ur och må förvånansvärt bra medan han som körde på fick ta blåljustaxi.

Nej, nu blev det lite väl mycket "off topic".... :wink: Ses på träffen !
Ingemar E.
X1/9 -80, X1/9 -84 (frugans), Skoda Superb -19 samt en A3 -13
Och så dotterns "projektbil" Skoda Fabia -09 och sonens Volvo V50 -06
Per Höghielm
Inlägg: 57
Blev medlem: 03 apr 2009, 12:23

Inlägg av Per Höghielm »

Jasså kan ni se bilderna?? Då vete f-n vad jag gjort för de är dolda på min skärm.Ang vindrutespolning så ska jag försöka koppla strålkastarpump till vindrutan och "plugga" igen vinrutepumpen.Det måste väl funka,pump som pump eller?? Kanske blir provisoriskt så jag kan besikta på tisdag i alla fall.Bokade just en tid!! Sista besiktning var 1996 utan anmärkning före avställningen.

Ingper!! Såg att du har en sexåring där hemma.Själv har jag en fyraåring som tjatar på mig att han vill ut och åka med i Fiaten.Han är helt såld på bilen!!

MVH Per
Tuck
Inlägg: 320
Blev medlem: 02 apr 2006, 17:13

Inlägg av Tuck »

Strålkastarpumpen är väl en högrtyckspump och vindrutepumpen en lågtryckspump, men det kanske bara är bra att rutan blir ordentligt avspolad :wink:
Vet inte om slangarna till vindrutan pallar för trycket eller kommer att hoppa isär vid skarvarna.
Per Höghielm
Inlägg: 57
Blev medlem: 03 apr 2009, 12:23

Inlägg av Per Höghielm »

Jag har ångrat mig.Var ute och rev med pumparna och kom då på att den ena är just en högtryckspump vilket ju inte är bra att ha som vindrutespolning.Köper istället en ny mindre behållare med inbyggd pump och nya mjuka slangar istället för de gamla "järnslangarna".Tyvärr 218kr istället för Biltemas 99kr men jag har tio mil enkel till närmaste Biltema.Får den imorgon.Tyvärr jobbar jag hela helgen men hoppas hinna få dit den ändå.Jag måste ju innan Tisdag.

Per
HitSnapper
Inlägg: 19
Blev medlem: 18 sep 2007, 08:54

Inlägg av HitSnapper »

Spolarpumpen för vindrutan; jag hittade en spolarpump på skroten från en gammal Peugeut som var i stort sett bolt-on, tror att det var från en 306'a. Har för mig att jag fick göra något med packningen, men den funkar fortfarande efter 3 år.
Så slipper man trixa med en extra/ny behällare.
Skriv svar