Håller ju på och river i bilen, och även om rutramen inte är så illa genomgår den just nu en viss åtgärd i alla fall.
Ingenjören i mig vill dock veta och förstå hur i all världen det kan rosta så bedrövligt mycket just här. Enda sättet som jag ser det är att man missat att täta ordentligt vid montering av kromlisten (från fabrik och/eller vid rutbyte), antingen mellan list och ruta eller särskilt mellan list och kaross. Annars kan det ju inte komma in någon fukt i "facket" och ge den otroliga rosthärd som rutramen kan vara.
Eller rinner det uppifrån ovan rutan och ända ner i en spalt innanför ruttätningen mot kromlisten ? Min glasmästare fyllde dock i princip hela "fickan" sist de bytte ruta, men så kanske inte alla gör när rutan sätts i.
Rutramsrost
Moderator: Ingper
Rutramsrost
Ingemar E.
X1/9 -80, X1/9 -84 (frugans), Skoda Superb -19 samt en A3 -13
Och så dotterns "projektbil" Skoda Fabia -09 och sonens Volvo V50 -06
X1/9 -80, X1/9 -84 (frugans), Skoda Superb -19 samt en A3 -13
Och så dotterns "projektbil" Skoda Fabia -09 och sonens Volvo V50 -06