Den lille ska uppdateras lite

Moderator: Ingper

Patrik
Inlägg: 9
Blev medlem: 07 okt 2009, 22:36
Ort: Sveg
Kontakt:

Den lille ska uppdateras lite

Inlägg av Patrik »

Känner mig lite motiverad att lägga upp en egen bygg tråd nu när förkylningen gör att garage orken är borta!

Bilen tidigare känd från alfapower.nu en X1/9 från 1975 med alfas 3,0 V6
på 185 orginal kusar en motor som går väldigt bra redan i en alfa 164
när jag tog över var problemet att den gick varm och kokade, det löstes relativt enkelt när jag övertalade rörmockare nr 3 att dra om rören under bilen, en ny termostat och lite eller ordentligt mycket luftning sen funkade allt kanon till och med i den högsommar värme vi fick i ca 2 veckor 09. körde strippen och annan mer eller mindre inspirerad körning läs tyn. hursom hells tycker jag att den borde gå värre än vad den gör vägde den på våg prick 1000 kg ialla fall 100 kg över vikt och motorn ? kan väl tagit stryk av alla kokningar så till fixet Bantning,chassie mer kräm och naturligtvis lite finich på kärran för den är otroligt kul [/img][/url]
Patrik
Inlägg: 9
Blev medlem: 07 okt 2009, 22:36
Ort: Sveg
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

Tänk om jag viste hur man lägger in bilder?
Enzo Molinari
Inlägg: 309
Blev medlem: 25 feb 2006, 16:08
Ort: Gävle

Inlägg av Enzo Molinari »

Välkommen till projekttrådarna! Här blir vi gärna flera!!

Ang. bilder så får man lägga upp dem på annat håll typ ImageCave el likn. Sedan funkar det !
/Enzo
Bild
Patrik
Inlägg: 9
Blev medlem: 07 okt 2009, 22:36
Ort: Sveg
Kontakt:

Nylackad!

Inlägg av Patrik »

jaha då har man gjort lite framsteg ägnade söndagen åt en lack så nu är den lille inte längre gul, otroligt skönt jag lackade en gsi gul tidigt 90 tal och lovade mig själv aldrig mer en gul bil. det lutade länge åt AR 501 röd men det bidde mörk grå metallic med matt klarlack ,Det märks man börjar bli gammal (vill inte synas så mycket) har för övrigt smackat på ett dallara kit en uppsättning compmotiv fälgar ligger och väntar på R-däck inte helt lätt i 13 tum x 10 hur som hellst verkar det kunna bli åka av frammåt juni synd man inte kan peta in en bild eller två, om jag får en stund över nån gång lägger jag upp trådet på alfa power som fortsättning där det en gång började
Skriv svar